Jakie działania marketingowe podjąć zakładając salon fryzjerski?

Otwierając nowy salon fryzjerski, właściciele muszą nie tylko zająć się formalnościami prawno-podatkowymi, ale także zadbać o pozyskanie i utrzymanie klientów. To właśnie od początkowych sukcesów zależy, czy zakład zacznie na siebie zarabiać i czy utrzyma się na konkurencyjnym rynku. Dlatego należy dobrze zaplanować działania marketingowe, aby wyrobić sobie dobrą markę i wyróżnić się na tle licznej konkurencji.

Plan marketingowy najlepiej jest przemyśleć jeszcze przed rozpoczęciem działalności. Obejmować on powinien nie tylko działania związane z promocją i reklamą, ale także z ustaleniem cen, miejsca świadczenia usług oraz wyboru grupy docelowej (rodzaju klienta).

Wybór lokalizacji

Lokalizacja salonu, poziom cen i rodzaj klientów to kwestie wzajemnie ze sobą powiązane. Ceny naszych usług będą musiały pokryć koszty wynajmu lokalu, które wzrastają wraz z atrakcyjnością lokalizacji. Poziom cen ma również wpływ na rodzaj klientów, którzy będą odwiedzać nasz salon. Na strzyżenie o wyższej cenie mogą sobie pozwolić bardziej zamożni klienci, którzy oczekują wysokiej jakości usług, miłej obsługi i stylowego wystroju salonu. Można jednak od samego początku nastawić się na obsługę mniej zamożnych klientów, zakładając skromnie wyposażony salon na uboczu i przyciągając ich atrakcyjną ofertą cenową.

Salonów fryzjerskich, szczególnie w dużych miastach, jest sporo. Przed wybraniem miejsca, w którym założymy nasz zakład, warto dowiedzieć się ile jest w okolicy konkurencyjnych zakładów i jaką mają one renomę. Im większe nasycenie dobrze prosperujących salonów na danym obszarze, tym ciężej będzie się wybić na tle konkurencji. Warto zaznaczyć, że wiele zakładów fryzjerskich ma już stałych klientów, dla których ważna jest pewność, że fryzura zostanie wykonana poprawnie. Mogą oni mieć obawy przed pójściem do nowego, nieznanego im fryzjera, a jeśli by mieli to zrobić, to na pewno spytaliby się znajomych i bliskich kogo polecają. Stawia to jeszcze więcej wyzwań dla rozpoczynających działalność salonów fryzjerskich.

Budowanie marki

Dobrym pomysłem na uniknięcie tego typu problemów byłoby wybranie na miejsce działalności lokalu umiejscowionego w obrębie nowego osiedla, lub w innym miejscu o małej ilości salonów fryzjerskich. W przypadku braku możliwości pozyskania lokalu w takim miejscu, należy zastanowić się jakimi sposobami można by wyróżnić salon. Jednym ze sposobów na wyróżnienie jest nazwa salonu, która będzie tworzyła nasz wizerunek i markę. Dla przykładu „Fryzjer Adam” sugeruje raczej niedrogi osiedlowy salon, natomiast „Akademia fryzjerów” już może sugerować bardziej profesjonalny poziom usług. Nazwa naszego salonu może też kojarzyć się z czymś tajemniczym, lub mieć kontrowersyjny wydźwięk, co w efekcie może dać nam większy rozgłos. Oczywiście nazwę będzie można w przyszłości zmienić, dostosowując do potrzeb marketingowych.

Wyróżnij się

Inną możliwością wyróżnienia jest sposób wykonywania usługi. Znany jest przypadek salonu fryzjerskiego w Jastrzębiu Zdroju, gdzie fryzjerki pracują w samej bieliźnie. Nie wszystkim się ten kontrowersyjny pomysł podobał, ale dzięki telewizji salon został rozpoznawalny w całej Polsce. Tu jednak pojawia się znów sprawa wybrania rodzaju klienta – do salonów z fryzjerkami w bikini przede wszystkim zaczęli chodzić mężczyźni. Wprawdzie płacili więcej niż za normalne ścięcie, ale jak wiadomo panowie nie zostawią u fryzjera tyle pieniędzy co panie. Kontrowersyjny pomysł może być jednak inspiracją dla urozmaicenia sposobu wykonywania usług fryzjerskich.

Artykuł autorstwa zespołu  z serwisu https://www.dobryfryzjer.pl/ umożliwiającego stworzenie profesjonalnej wizytówki internetowej salonu fryzjerskiego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *